EUIV - Dziennik Twórców - 5 Listopada 2019

Opublikowany

“Remember remember, the fifth of November…” Umieszczenie dzisiejszego dziennika twórców jest jak randka, biorąc pod uwagę imprezę LAN w EU4 w zamku Moszna, która jest już za rogiem! Która zapewne będzie pełna intryg, szczerych intencji i pełna zabawy. Będziemy obecni i będziemy streamować całe wydarzenie, tak, jak rok temu, więc pamiętajcie, aby włączyć w czwartek kanał Paradox Interactive na Twitch’u.

Przejdźmy teraz do pamiętnika twórców. Dzisiaj będziemy trochę rozmawiać o niektórych rzeczach związanych z jakością życia (QQL) gry, które zrobiliśmy. Są to zarówno mniejsze poprawki, jak i zupełnie nowe funkcje. Pierwszą rzeczą, którą chcemy omówić, jest ciężka praca, którą włożyliśmy w możliwość interakcji z każdym pojedynczym regionem w Makrobuilderze. Ostrzegamy przed wieloma grafikami zastępczymi!

Pracowaliśmy nad udostępnieniem wam narzędzia, które dałoby szybki przegląd, jak zarządzacie swoim imperium, możliwość zarządzania regionami, znacznie ograniczając rutynowe korzystanie z interfejsu regionu. Oczywiście uczynienie części ziem regionem lub terytorium nie jest jedyną funkcją, którą obejmie interfejs regionów. Będą również różne funkcjonalności dla DLC, które dodaliśmy z czasem.

Jeżeli posiadasz Mandate of Heaven, możesz przypisać edykty regionu przez makrobuilder, który zawiera także łatwą możliwość zobaczenia i sortowania, w którym regionie musisz uchwalić edykt i na jak długo. Następną rzeczą jest zakładka, która zbiorowo zarządza sposobami “delegowania” administracji regionu. Pasza, Metropolia i święcenia kapłańskie.


I na koniec, inwestycje Kompanii Handlowej, które teraz będziesz mógł po prostu kliknąć element na mapie i zbudować, zamiast skakać po mapie pomiędzy prowincjami, starając się zgadnąć, w których było coś zbudowane, a w których nie.

Pewnie teraz się zastanawiasz, a co ze specjalnymi obiektami, które możesz budować w regionach? A co, ze specjalnymi jednostkami stronnictw, które rekrutujesz przez panel stronnictw? Jak to teraz będzie działać? Zrobiliśmy tak, aby zarządzanie regionami stało się nieco prostsze. Zadbaliśmy również o to, aby każdy rodzaj regionu był tak samo traktowany. Oznacza to, że musieliśmy być trochę pomysłowi i zmienić ociupinkę mechanikę.

Chorągwie nie są już na stałe przypisane do regionów, teraz zwiększają ogólny poziom narodowy zamiast tego, jak dużo chorągwi możemy posiadać. Janczarska kultura będzie teraz akceptowana nie na mandżurskich, a na jakichkolwiek pogańskich prowincjach. Kozacy i Radźputowie mogą być zwerbowani w podobny sposób dzięki dawaniu przywilejów stronniczych.

Dalej pracujemy nad Strzelcami moskiewskimi tak jak wcześniej, ponieważ są znaczącą częścią rządu rosyjskiego.


Następne jest żądanie dukatów od swoich wrogów, gdzie podpowiedzi kończyły się tam, gdzie SI zgadzało się na warunki lub nie. To, co zrobiliśmy w tym miejscu to dodanie nowych skrótów, gdzie gra za nas ustawi wartość, jak dużo dukatów możemy wyciągnąć od AI, bez konieczności zgadywania.

Kolejną nowinką, którą zmieniliśmy, jest żądanie rzeczy podczas traktatu pokojowego. Usprawniliśmy oddawanie prowincji naszym poddanym poprzez pokój, co pozwoli zmniejszyć pragnienie wolności tak, jakbyś zrobił to ręcznie. Usuwamy więc dla ciebie dodatkową czynność.

Po żądaniu danych prowincji łatwiej jest zobaczyć, jak długo będą mieli do ciebie uraz. Modyfikator opinii (AE) pomiędzy dwoma narodami, będzie teraz widoczny z coroczną jej zmianą. Dzięki temu będziemy mogli sprawdzić, czy opinia maleje lub rośnie i jak szybko.

Rzecz ostatnia. Rzecz biorąc technicznie, nie jest to związane z jakością życia gry, ale jest ważna dla mnie. Szwajcaria jest narodem w zamyśle do bycia najemnikiem. Czy najemnik to przymiotnik? W każdym razie dopasowaliśmy bardziej mechaniki najemników, aby się grało nimi unikatowo. Oprócz zmian w ich ideach dostaną także unikalny rząd i handel.


Poborowi do najemnictwa działają tak, jak dostępni najemnicy i zwiększają ilość kondotierów, które Szwajcaria może wysłać do innych krajów,

To sporo zmian, ale mamy ich jeszcze więcej w planach, i chcemy wyróżnić parę z nich, które dołączą z aktualizacją 1.30.
  • Gdy rekrutujemy pułk w oknie jednostek, zawsze będzie widoczny Limit Jednostek (Force Limit), nawet jeżeli nie będziesz mógł już więcej rekrutować.
  • Gdy korzystamy z automatycznego transportu, generałowie zawsze będą na pierwszej linii.
  • Nie zostało to jeszcze naprawione, ale niespójność zegara rozejmu, jest czymś świadomym dla nas i walczymy z tym.
  • Pole “outraged countries” dla dyplomatycznym makrobuilderze jest teraz nieco lepiej przemyślane i pozwala uniknąć koalicji.
  • Jeżeli wybierałeś dodatkowe informacje dla prowincji, zmieniając tryby mapy, powinny robić tylko to. Na przykład widok sfałszowanych roszczeń (kliknięcie elementu mapy nie spowoduje już wyjście z trybu widoku traktatu pokojowego). To dotyczy także m.in. oddawaniu terenów, roszczeń, grożenie wojną itd.
  • Powiadomienie, gdy możesz użyć pobożności jako muzułmanin.
  • Możliwość dania statusu wolnego miasto zostało dodane do dyplomatycznego makrobuildera.
  • Kiedy wybierasz przywódcę, pokaże, czy prowadzi musztrę, czy nie.
  • Wspominaliśmy o tym w poprzednim pamiętniku twórców, ale teraz podkreślamy, kiedy twoja szansa na zdobycie innowacyjności wygaśnie.
  • Generałowie/Admirałowie mają teraz wiek i Władcy, którzy stają na czele armii, nie będą sprawdzani dwa razy, czy mogą umrzeć.

Przejdźmy teraz do głównego tematu dzienników twórców, a właściwie do dzienników twórców. Nie chcemy w dziennikach twórców zapełniać zawartości na siłę. Wiemy, że chcecie przeczytać o nowościach, które tworzymy. Dlatego przystopujemy trochę i będziemy pisać do was co miesiąc, co oznacza, że kolejny dziennik twórców pojawi się 3 grudnia, w którym na pewno zatopicie swoje zęby. Nie zdecydowaliśmy jeszcze, o czym będzie kolejny DT, ale możecie być pewni, że będzie duży, świeży i ekscytujący!

Do zobaczenia więc! o/

1 EUIV Dev Team

Autor
Kategorie Europa Universalis IV, Dev Diary