CK3 Dziennik Twórców #2- Mapa Średniowiecza

Opublikowany

Cześć wszystkim!

Chciałbym zająć chwilę, żeby porozmawiać o mapie w Crusader Kings 3, jaka była jej wizja i jak różni się od mapy w Crusader Kings 2.

Zacznijmy od naszych ambicji. CK2 miało parę fragmentów mapy, które były przestarzałe i szczerze mówiąc, trochę niedopracowane. Kiedy zaczęliśmy aktualizować mapę dla CK3, wiedzieliśmy, że musimy przejrzeć wszystko od nowa, przeprowadzić dodatkowe badania i odpowiednio zmodyfikować różne obszary mapy. Dotyczy to całego stanu de iure, więc pojawi się kilka nowych królestw i księstw. Po względem skali mapa będzie w przybliżeniu odpowiadać tej z CK2. Niestety rozczaruję tych, co uwielbiają Chiny, ale niestety, nie będzie ich na mapie. Zamiast nich, dostaniemy kilka dodatków: będzie cały Tybet, w przeciwieństwie do CK2, gdzie cały region najbardziej wschodniej mapy był pominięty i rozszerzy się również Afryka Subsaharyjska, gdzie dotrzemy aż do wybrzeży Nigerii.

Gdy tworzyliśmy efekty wizualne, szablony prowincji, rzeki i więcej, podstawą dla nas zawsze była przejrzystość. Mapa powinna być klarowna i dać możliwość prostego uzyskania informacji na niej. Na przykład, powinieneś być w stanie przeczytać większość nazw terenów, po prostu patrząc na mapę, bez konieczności klikania na prowincję albo podpowiedź, aby się tego dowiedzieć. Rzeki powinny być łatwe do zauważenia i powinny dać ci znać, kiedy armia je przekracza, kiedy się przemieszcza.

Prezentacja mapy będzie na trzech różnych poziomach przybliżania. Gdy daleko oddalimy mapę, mapa zmieni się w papierową wersję, którą łatwo będzie przejrzeć i robić stylowe zrzuty ekranu. Częściowe przybliżenie sprawi zmianę mapy na trójwymiarową ze standardową nakładką polityczną. Świetny wybór do interakcji ze swoimi wasalami i innymi królestwami. Jeszcze większe przybliżenie sprawi, że staną się widoczne nazwy hrabstw, razem z ukształtowaniem terenu i znikną polityczne kolory królestw. Świetna decyzja, aby przemieszczać armie i ustawiać, gdzie mają rozegrać się bitwy, bez konieczności zmieniania trybów mapy (nie martw się, ciągle będzie parę różnych trybów dla uzyskania różnych informacji).

Najbardziej widoczną zmianą będzie to, jak będziemy radzić sobie z baroniami (włości magnackie barona). W CK2, hrabstwa były najmniejszą terytorialną jednostką, jaką mieliśmy na mapie, prowincje jak wolisz, z paroma baroniami przedstawione przez podgląd hrabstw w interfejsie. W CK3, zrobiliśmy logiczny krok i stworzyliśmy baronie jako osobną prowincję. Udało nam się stworzyć mapę z większą szczegółowością i dokładnością. Większość hrabstw ciągle będzie składać się od dwóch do pięciu baronii, z paroma wyjątkami. Ilość prowincji będzie brana pod uwagę podczas prowadzenia wojny, ponieważ oferuję większą swobodę przemieszczania twoich armii (więcej o tym w przyszłości).

Aby dać ci zobrazowanie zwiększonej gęstości hrabstw, tutaj jest porównanie Wysp Brytyjskich pomiędzy CK2 i CK3, w odpowiedniej kolejności, od lewej do prawej:

Zanim każdy odleci przez grywalne baronie: Nie. Nie możesz grać jako Baron. Najniższym możliwym grywalnym tytułem ciągle będzie Hrabia. Nacisk będzie kładziony na hrabstwa, a nie na poszczególne baronie. Jako tako, baronie istnieją, mając kilka rzeczy na uwadze. Na przykład, nigdy nie mogą opuścić hrabstwa. Znaczy to, że Hrabstwa nie zmieniają się z czasem, dzięki czemu unikają dziwnych podziałów, gdzie pojedynczy baron stałby się niepodległy lub osobnym królestwem (zwiększając szansę na pokraczne wytwory granic). Ilości baronii w hrabstwach jest jednym z wyznaczników, jak dane hrabstwo jest bogate oraz jak “dobre” jest. Kolejnym ważnym czynnikiem jest teren. Hrabstwo z wieloma pustyniami, nie będzie tak samo opłacalne, jak te, które ma dużo pól uprawnych.

Mówiąc o terenach, będzie kilka różnych rodzajów terenu rozmieszczonych na mapie. Zamiast jednego rozłożystego rodzaju terenu na mapie, rozdzieliliśmy je pomiędzy różnymi, ale podobnymi rodzajami ukształtowania, tak, jak Las i Tajga, Równiny i Tereny Suche. To nie tylko sprawia, że mapa wygląda i jest odmienna w różnych częściach świata, ale także ma wpływ na rozgrywkę.

Następnie mamy tereny nie do przebycia. Będą one znacznie częściej występować, a w wielu przypadkach będą o wiele większe niż te, do których byłeś przyzwyczajony w CK2. Właściwie, wykorzystaliśmy ten rodzaj terenu w każdym możliwym obszarze, w którym zdecydowaliśmy, że jest on na tyle niezaludniony, żeby był częścią hrabstwa. Niektóre obszary mają mnóstwo mniejszych nieprzekraczalnych prowincji, takie jak góry wokół Bohemii, podczas gdy inne mają mniej, ale znacznie większe obszary niegościnnych terenów, tak jakie arabskie lub syryjskie pustynie. Teren nie do przebycia dotyczy armii, często tworząc wąskie gardła, przez które można przejść lub nawet zmuszając do całkowitego okrążenia terenów, jeżeli te będą silnie ufortyfikowane.

To wszystko na teraz. Mam nadzieję, że sprawiło wam przyjemność poznanie paru wczesnych szczegółów o mapie, i bądźcie pewni, że więcej zobaczycie w przyszłości!

1 CK3 Dev Team

Autor
Kategorie Crusader Kings III, Dev Diary