EU4 - Dziennik Twórców - 10 listopada 2020

Witajcie! Kiedy przedstawiliśmy nowe mechaniki dla tubylców, część z Was pytała się, czemu nie zmieniliśmy również totemizmu. Tak więc od tego czasu, gdy pracowałem nad guru sikhijskimi i zaratusztrianizmem uświadomiłem sobie, że powinienem spróbować i dać im coś, na co wielu z Was wskazywało. Jest to jedna z większych religii na początku gry i zasługuje na nieco miłości. Czujcie się ostrzeżeni, ponieważ dużo rzeczy jest ciągle tworzone i balansowane, w szczególności grafiki.

Groogy (projektant gry)

Ameryka Północna będzie teraz rozbudowanym obszarem i dlatego właściwe dostosowanie totemizmu do rozgrywki było pewnego rodzaju haczykiem. W szczególności dla kilku wyraźnych wierzeń, w których musieliśmy nakreślić ich unikalne cechy, ale tak, żeby pasowały do reszty. To, co wyłoniło się jako najlepszy pomysł na ciekawą mechanikę i pasowałoby dla tych wszystkich zróżnicowanych kultur, było to, że wszystkie mają swoje legendarne postacie i ustną tradycję przekazywania historii o wielkich czynach, takie jak Gluskap wśród Abenaków lub Esa jako bóg pod postacią wilka wśród Szoszonów.

Teraz, w miarę postępu rozgrywki, będziecie mogli dodać jednego ze swoich poprzednich władców do własnej mitologii. Będzie można mieć maksymalnie 10 mitów, a każdy nowy będzie kosztował 100 Diplomatic Power. Będzie można także wymazać mit, ale poskutkuje to spadkiem stabilności. W głównym zamyśle gracz nie powinien swobodnie dodawać i usuwać postaci z mitologii, ale też nie chcieliśmy tego całkowicie blokować.

Dodając nowy mit o poprzednim władcy do swojej religii, sprawiamy, że bonusy z jego osobowości przeistoczą się w bonusy państwa, ale z kilkoma zmianami, do których za chwilę dojdziemy. Będą nieco słabsze niż te, które miał normalnie za życia, ale nadal będą zapewniać przyzwoite bonusy, nawet po jego śmierci.

Aby zachować równowagę po tej zmianie, władcy, którzy wyznają totemizm, ograniczą się do posiadania jednej cechy osobowości, ponieważ będzie się łączyć ze wszystkimi wcześniejszymi bonusami z religii. Będzie ona za to unikalna i będzie skalować się razem z umiejętnościami władców. Oznacza to na przykład, że władca może zapewniać dodatkowe 7.5% do Discipline zamiast 5%. Ma to zastosowanie również w mitologii przodków, w której nie wszyscy władcy będą faktycznie godni, aby stali się jej częścią. Przez te zmiany totemizm wymaga oskryptowania całego zestawu osobowości przeznaczonych specjalnie dla nich, będących zarówno oryginalnych jak i pasujących do tematyki.

Jednym z głównych celów było to, że odkąd macie już nazbierane 10 mitów o przodkach, każdy z nich jest tylko częścią całości. To religia, którą tworzycie z czasem, wpisując kolejnych władców do wierzeń ludu.

Przedstawiamy również wstępny zestaw wartości dla Guru i ich nauk. Bonus obok nazwy Guru jest aktywny, gdy Guru żyje. Te wypunktowane, mogą zostać wybrane przez Was. Wartości ciągle są zmieniane, ale wiem, że o taką listę prosiliście.

Guru Nanak: +1 Admin Power
  • Share and Consume: -1 Unrest
  • Work Honestly: 5% Production Eff
  • Recite His Name: -2.5% Regiment Cost
Guru Angad: +1 Military Power
  • Gurmukhi Script: -5% Tech Cost
  • Temple Langar: +10% Church Loyalty
  • Wrestling Akhara: +0.1 Yearly Army Professionalism
Guru Amar Das: +1 Diplomatic Power
  • Dasvnandh Collection: +5% Tax Modifier
  • Anand Karaj: +1 Diplomatic Reputation
  • Sanghat Equality: +10% Nobles Loyalty
Guru Ram Das: +1 Admin Power
  • Legitimize Inheritance: +0.25 Legitimacy (or +0.1 Rep Trad, etc. etc.)
  • Scripture Hymns: +0.5 Prestige
  • Masand System: +10% Manpower Modifier
Guru Arjan: +1 Diplomatic Power
  • Adi Granth: +10% Institution Spread
  • The Abode of God: +10% Rel Unity
  • Martyrdom: 5% Land Morale
Hargobind: +1 Military Power
  • Throne of the Timeless One: Same as Legitimize Inheritance
  • Protection of the Poor: -0.025 War Exhaustion
  • Miri and Piri: +2.5% Discipline
Guru Har Rai: +1 Diplomatic Power
  • Impartial Manjis: -0.05 Corruption
  • The Fragrance of a Flower: +10% Improve Relations
  • One Guru: +5% Nobles Loyalty
Guru Har Krishan: +1 Diplomatic Power
  • Treat the Sick: +1 Monarch Admin Skill
  • Illiterate Recites Saloks: +1 Monarch Diplomatic Skill
  • Young Humility: +1 Monarch Military Skill
Guru Tegh Bahadur: +1 Admin Power
  • The Word of Sikh: +1 Missionary
  • All Kings must Pass: +2 Tolerance of Heretics
  • Resist Persecution: +1 Hostile Attrition
Guru Gobind Singh: +1 Admin Power
  • Pluralism: -10% Advisor Cost
  • Dharam Yudh: 50% War Taxes Cost
  • The Khalsa Sikh: +0.1 Yearly Army Professionalism
Guru Granth Sahib: -50% State Maintenance Cost, -25% Regiment Drill Loss
  • Eternally Living Guru: -10% Development Cost
  • Divine Justice: 10% Trade Efficiency
  • The Unchanging Writing: 50% Drill Gain Modifier

To już wszystko na dzisiaj, ale widzimy się w następnym tygodniu!

Źródło: EU4 Dev Team