EU4 - Dziennik Twórców - 20 października 2020

Witajcie!

Dzisiaj zagłębimy się w dwie mniejsze religie Europy Universalis IV – Zaratusztrianizm oraz Sikhizm. W nadchodzącej aktualizacji wzbogacamy je, dodając im własne mechaniki. Miejcie na uwadze, że wszystko, co zobaczycie, ciągle jest w trakcie prac i wiele elementów zostało tymczasowo zastąpionych wypełniaczami.

Groogy (projektant gry)

W pierwszej kolejności zacznijmy od sikhizmu, który już wcześniej miał w grze trochę własnej unikalnej zawartości w formie wydarzeń. Przez cały okres rozgrywki jako sikhowie będziecie poznawać różnych guru, którzy mieli ogromny wpływ na kształtowanie tej religii w historii. Każdy z tych guru doda własny modyfikator do religii. Sprawiamy, że będzie to bardziej zintegrowane, wydzielając to jako osobną mechanikę i dodając trochę więcej możliwych interakcji, aby dać Wam więcej swobody.


UX jest w toku, powyżej mamy obecnego guru Nanak oraz guru Angad jako jego przyszły następca.

Ciągle przybywają do was nowi guru na przestrzeni dekad, którzy dają wam rozmaite modyfikatory w miarę postępów w grze, ale tutaj wkracza również nowość. Każdy guru będzie miał dostępne trzy nauki, unikalne dla danego guru, z których gracz będzie mógł swobodnie wybierać. W sumie będzie 30 nauk do wybrania w ciągu rozgrywki, a wybranie i wyuczenie się danej nauki guru przekształci się w stały bonus, którego nie będzie można już zmienić. Możecie mieć maksymalnie 6 nauk, a z każdym wybraniem nauki będziecie tracić 1 pkt missionary strength. Każda nauka powiązana jest z odpowiednim rodzajem monarch power i kosztuje 50 punktów z odpowiedniej kategorii.

Jak wspomniał Johan w poprzednim dzienniku twórców, zachorowałem i dlatego nie mam pełnej listy wartości dla nowych guru. Niektóre z tych rzeczy zostały dopiero ukończone tego ranka i nie miałem jeszcze czasu, aby im się przyjrzeć. Miejcie pewność, że dostarczę je dla osób, które uwielbiają studiować liczby tak szybko, jak tylko zostanie ukończona.

Następną sprawą jest moja ulubiona religia wszechczasów i która uważa jeże za święte. Zaratusztrianizm jest jedną z najstarszych wciąż istniejących wiar i krąży wokół niej mnóstwo fascynujących rzeczy. Szkoda, że minęło aż tyle czasu, podczas której nie posiadali żadnej własnej mechaniki. Jeżeli nie wiedzieliście, jeże uważane są za pewnego rodzaju „świętego Guineforta” wśród zaratusztrian, istotę światła, co jest oczywistym powodem, dla którego jest to najlepsza religia.

Więc co właściwie zmieniamy w zaratusztrianizmie? Ponieważ na początku gry nie mają oni żadnej szczególnie silnej pozycji, skupiliśmy się na populacji żyjącej w swego rodzaju diasporze. Mamy już garstkę w Jazdzie, ale dodajemy również Parsów w Gudźaracie. Na początku gry, prowincja Daman będzie zaratusztriańska, ale dodajemy również wydarzenie, które odpali się, gdy zatrudnicie dużo zaratusztriańskich parsowych doradców i pozwoli przekształcić kulturę prowincji na Parsów.

Kontynuując temat diaspory, dotycząca jej nowa mechanika będzie oparta na Coptic Blessings, ale będzie nazywana rytuałami. Zaratusztrianie otrzymają 5 świątyń ognia, które będą musieli rozpalić na nowo, tak samo, jak w ich starej decyzji, a gdy to zrobią, zostaną nagrodzeni.


Keep in mind art here is WIP

Różne rytuały, które możecie wybrać:

Yasna: -0.05 Yearly Corruption
Haoma: +5% Goods Produced Modifier
Navjote: +2% Missionary Strength
Manthras: +10% Governing Capacity
Dakhma: -5% Construction Cost

Również, ponieważ zaczęliśmy temat o świętych jeżach i zaratusztrianizmie, uważam, że będzie w porządku, jeśli pokaże wam Pana Cyrusa, Króla królów, Króla Babilonu, Króla Sumeru i Akad, Króla czterech kątów świata (określane również jako moje łóżko). Kliknijcie na nich, aby powiększyć.


Ciekawski boi


Burrito boi


Głodny boi


Śpiący boi

Mamy nadzieję, że podobał Wam się dzisiejszy dziennik twórców! Pamiętajcie, że dzisiaj obchodzimy 20-lecie serii Europa Universalis. Wśród prowadzących streama będę ja, więc koniecznie wpadnij! Cya!

Harmonogram streama (wszystkie godziny podane w CEST)
13-14 – Dev Stories z EU1 i gra planszowa ze specjalnym gościem Philippe Thibaut
14-15 – Dev Stories z EU2
15-17 – Dev Stories z EU3
17-18 – Przerwa
18-21 – EU4, zawody i nadchodząca planszówka Europa Universalis: The Price of Power with Aegir Games

Źródło: EU4 Dev Team