Dziennik Twórców Stellaris #187: Post-mortem

Czas Zaztli nadszedł. Rytuał Wyniesienia miał się wkrótce rozpocząć, a gdy coraz bardziej zbliżała się ku swojemu ostatecznemu przeznaczeniu, zaczęła zadawać sobie pytanie: „Czy to może być początek nowego życia?”. Nie mogła się powstrzymać, by szukać nadziei w chwili strachu, ale wiedziała też, że to pytanie jest daremne.

Żaden Galfredian nie znałby odpowiedzi na to pytanie.

Zaraz po tym przyszedł na świat Shumon ins-Beth, osobnik gatunku Paszartian.

W rezultacie mrocznych eksperymentów Galfredian – byłych właścicieli planety Taralon – Paszartianie stali się nadzwyczajnymi pasożytami. Niegdyś byli wpół rozumnymi istotami zamieszkującymi głębiny gór Taralonu. Galfredianie sztucznie przyspieszyli ich ewolucję, jednocześnie ich wzmacniając, aby służyli jako rasa niewolników. Jednak ewolucja przebiegała zbyt skutecznie i wyzwoliła potwora. Przerażeni możliwościami swojego tworu – wliczając w to zdolność wchłaniania innych świadomych gatunków i przekształcania ich w Paszartian – Galfredianie próbowali przerwać eksperyment. Jednak niewielka grupa stworzonych Paszartian zdążyła uciec.

Przez lata czekali na swój czas, nie tylko nie dając się schwytać, ale również znacząco zwiększając swoją liczebność i rozwijając technologie, które mogłyby konkurować z Galfredianami. Galfredianie w końcu zauważyli, że coś jest nie tak, lecz było już za późno. Nie mieli mocy, aby stawić opór.

Wkrótce Paszartianie przejęli kontrolę nad planetą, siejąc brutalny pogrom na swoich niegdysiejszych ciemiężcach – ciągle zwiększając swoją populację. Teraz przygotowani do wyniesienia w kosmos Paszartianie chcą pełnić swój solenny obowiązek – nawracać wszystkie niższe formy życia na swoje podobieństwo.


grekulf (Stellaris Game Director)

Cześć wszystkim!

Dwa tygodnie temu ogłosiliśmy nowe DLC Necroids Species Pack, a dzisiaj damy wam trochę więcej informacji na temat rozgrywki. Ale najpierw, skorzystam z okazji i jeszcze raz wrzucę zwiastun, na wypadek, jeżeli go przegapiliście.

Pragnęliśmy, aby Nekroidzi wprowadzili nowy rodzaj rozgrywki oraz byli dostępni dla wielu innych typów imperiów i gatunków. W przeciwieństwie do Litoidów nowe Ustawy i Pochodzenia nie będą wymagały wybrania odpowiedniego portretu gatunku. W przypadku Litoidów wydawało nam się, że ma to sens, ale tutaj nie chcemy narzucać żadnych ograniczeń dla Waszych wyobraźni i kreatywności.

Nekroidzi zawierają:
  • Nekrofagi (Pochodzenie)
  • Pamiętnikarzy (Ustawa)
  • Kult śmierci (Ustawa)
  • Ożywione armie (Ustawa)

Nekrofagi to nowe Pochodzenie, które oznacza, że Wasz główny gatunek ma bardzo duże problemy w samodzielnym rozmnażaniu się. Zamiast tego powinien skupić się na przekształcaniu innych populacji na swoją własną.


Cecha Nekrofagi – konsumuj i żyj długo


Sala wyniesienia – kiedy regularne podnoszenie na duchu nie wystarczy


Nekrofici – Hej, co właściwie oznacza nekro w słowie mojego stanowiska pracy?


Dodatkowo wprowadzamy także Ustawę Ożywione armie, które pokazaliśmy już w DT #185. Zamienia ona akademie wojskowe na obozowiska strachu, gdzie można werbować armie nieumarłych, na które morale nie mają wpływu.


Ożywione armie – perfekcja recyklingu


Budowla obozowiska strachu – nie chcielibyście tutaj skończyć martwym


Armia nieumarłych – nie są sprawni tak jak ludzie, ale przynajmniej nie narzekają


Stanowisko nekromanty – niektórzy twierdzą, że to wymarły zawód, a to śmiertelny błąd
(Uwaga: powyższy obrazek posiada już bonus od Planowania obrony lądowej)

Ustawa ta ma kilka ograniczeń – nie jest dla pacyfistów i koliduje ze Służbą obywatelską, ponieważ zastępuje akademie wojskowe. Istnieją pewne subtelne różnice pomiędzy żołnierzami z akademii wojskowych a nekromantami z obozowisk strachu – ci drudzy są specjalistami, zapewniają więcej armii obronnych, dają trochę korzyści badawczych oraz zmobilizują dodatkowe armie obronne, zamiast wzrostu stabilności w przypadku ogłoszenia stanu wojennego.


To wszystko w tym tygodniu! W następnym wpisie omówimy proces artystyczny wraz z całym wysiłkiem włożonym w tworzenie portretów dla Nekroidów.

Z niecierpliwością będziemy czytać Wasze komentarze i pamiętajcie, że…


Jeff widzi wszystko

Źródło: Stellaris Dev Team