EU4 - Dziennik Twórców - 29 września 2020

Witam wszystkich i zapraszam do kolejnego dziennika twórców dla Europa Universalis IV. Nie pamiętam, ile to już razy napisałem dokładnie to zdanie w ciągu ostatnich 8 lat, ale tym razem jest ono szczególne. Nie będzie to zapowiedzenie nowej mechaniki lub udzielania porad, że np. posiadanie dwóch konsulów w Rzymie to głupi pomysł lub coś w ten deseń…

Johan (menedżer studia Paradox Tinto)

Dzisiaj jestem po to, aby przedstawić Wam nowy zespół Europa Universalis IV. Tego lata otworzyliśmy nowe studio z siedzibą w Barcelonie, która wzięła EU4 pod swoje skrzydła. Podczas gdy Starnan i Neondt opuścili zespół tego lata, Groogy nadal jest częścią zespołu, pracując z nami jako projektant zawartości i programista.

Kim jesteśmy w studiu Paradox Tinto?

Johan Andersson
Podejrzewam, że większość z Was mnie zna, ale dla tych, którzy nie, jestem tutaj od 1998 r. i byłem jednym z założycieli firmy Paradox, będąc menedżerem studia przez 15 lat, a ostatnie 5 lat przepracowałem jako dyrektor kreatywny. Obecnie zakładam nowe studio, w nowym kraju i z tego powodu jestem bardzo podekscytowany.

Sonia Linares
Hola! Nazywam się Sonia Linares i jestem menadżerką operacyjną w studiu Paradox Tinto. Moja kariera związana z grami wideo rozpoczęła się 11 lat temu w Madrycie. Przez te wszystkie lata pracowałam nad wieloma grami typu AAA i miałam do czynienia z szeregiem studiów deweloperskich na całym świecie. Miałam również szczęście być częścią różnych działów i pełnienia ich funkcji, takich jak działania wydawnicze, wprowadzanie produktów na rynek, centralne rozwijanie usług, klasyfikowanie wiekowe, lokalizowanie, certyfikowanie oraz zbieranie opinii. Jestem przekonana, że praca w Paradox Tinto (Barcelona) z Johanem Anderssonem będzie jedną z najbardziej wymagających, ale też najbardziej pouczającą i radosną, jaką kiedykolwiek miałam! Poza tym lubię sport, podróże i słodycze.

Alexander Ivannikov
Cześć, jestem Alexivan. Pracuję w PDS od 7 lat nad prawie wszystkimi naszymi projektami, a moją obecnie ulubioną grą PDS jest EU4. Czuję się bardzo szczęśliwy, że dołączam do zespołu Tinto jako nowy kierownik techniczny i będę miał przyjemność pracować nad EU4 raz jeszcze. W wolnym czasie ogrywam wiele gier i oglądam mnóstwo anime, seriali i filmów. Niektóre z moich ulubionych gier spoza stajni PDS to Factorio, GTA5 MP i Terraria. Jeśli chodzi o telewizję to zdecydowanie polecam Watchmen, uwielbiam zarówno film, jak i serial. Z anime polecam obejrzeć Gintamę. Jeżeli masz dla mnie jakieś sugestie odnośnie nowych rzeczy, daj mi znać.

David Horler
Dzień dobry! Nazywam się David Horler i jestem kierownikiem graficznym w Tinto. Moja przygoda zaczęła się w studiu Paradox South w 2013 roku, gdzie pracowałem nad modelami 3D dla Crusader Kings II i Europa Universalis IV. Od 3 lat pracuję w Paradox Development Studio, gdzie zacząłem od kolorowania mapy świata dla Imperator: Rome. Ostatnimi czasy byłem grafikiem technicznym przy Crusader Kings III, pracując nad wszelkimi rzeczami związanymi z grafiką, takimi jak otoczenie, herby i portrety, ale także tymi mniej artystycznymi, schowanymi za kulisami razem z zespołem od narzędzi do tworzenia gry. Lubuję się w grach strategicznych i bardzo interesuję się historią, dlatego jestem bardzo podekscytowany, mogąc stanowić nowy zespół grafików GSG, w którym możemy zastosować w praktyce wszystko, czego nauczyliśmy się w ciągu ostatnich kilku lat.

Verónica Pazos
Hej! Mam na imię Verónica i jestem projektantką zawartości w Paradox Tinto. Dołączyłam do zespołu zaledwie miesiąc temu, więc moja praca polegała głównie na poznawaniu workflow studia oraz pisaniu w dużych ilościach tekstowej zawartości do gry. Od teraz, będę częścią zespołu projektantów i nie mogę się doczekać, aby stworzyć nową herezję (i mam nadzieję, że więcej rzeczy dla waszych ulubionych krajów). Lubię pisać, historię i gry, więc w pewnym sensie zawlekło mnie tutaj hobby.

Jordi Santiago
Cześć, jestem Jordi Santiago, programista gier w Paradox Tinto. Ja i niektórzy moi współpracownicy tutaj w Tinto właśnie dołączyliśmy do studia Paradox, więc nadal zapoznajemy się z kodem i takie tam. Mam nadzieję, że wkrótce sprawię, że wasza ulubiona gra stanie się trochę lepsza.

Adrián González
Cześć! Mam na imię Adrián i właśnie dołączyłem do Paradox Tinto. Jestem inżynierem oprogramowania i będę pracował jako programista rozgrywki (lub z czymkolwiek co jest związane z kodem!). Nasz zespół dopiero wystartował i jestem bardzo podekscytowany tym, co możemy razem zbudować. Jeśli nie gram i nie uczę się o EUIV, będziesz mógł mnie znaleźć w Hallownest, Toussaint lub Caed Nua :).


W następnym tygodniu dojdzie do nas kolejny designer zawartości, a do końca października jeszcze jeden programista. Szukamy także grafików UI oraz designerów UX.

Zbudowanie nowego zespołu jest rzeczą, która wymaga czasu. Programista, nawet jeśli jest bardzo utalentowany i ma duże doświadczenie, potrzebuje sporo czasu, aby stworzyć swoją pierwszą funkcję, ponieważ najpierw musi zapoznać się z kodem źródłowym. To samo dotyczy projektantów lub grafików, ponieważ zrozumienie zamysłu gry i jego procesów też wymaga czasu. Jednak już teraz zdążyliśmy stworzyć nowe rzeczy, a dzisiaj pokażemy Ci niektóre z nich!

Przez długi czas, mieliśmy jeden rodzaj Idea Groups, który zmieniał się w zależności czy miało się ustrój Republic, czy też nie. Republikanie dostawały idee Plutocratic, a reszta z reguły Aristocratic. Od nowej dużej aktualizacji, będziemy mieć 3 nowe grupy idei, które będą teraz zależne od państwa, którym gramy.

Horde Government Ideas

horde_gov_ideas = {
    category = MIL 
    bonus = {
        cavalry_power = 0.25
    }  
    trigger = {
        has_reform = steppe_horde
    } 
    horse_lords = {
        cavalry_cost = -0.33
    }
    beyond_the_sun = {
        ae_impact = -0.1
    }
    mandate_of_the_khan = {
        religious_unity = 0.25
    }
    there_shall_be_no_grass = {
        land_attrition = -0.2
    }
    horde_loyalty = {
        global_unrest = -1
    }
    watchers_of_the_silk_road = {  
        caravan_power = 0.20
    }
    a_magnanimous_empire = {
        num_accepted_cultures = 2
    } 
    ai_will_do = {
        factor = 20
    }
}

Divine Ideas

theocracy_gov_ideas = {
    category = MIL  
    bonus = {
        global_heretic_missionary_strength = 0.01
        church_loyalty_modifier = 0.1
        brahmins_hindu_loyalty_modifier = 0.1
        brahmins_muslim_loyalty_modifier = 0.1
    } 
    trigger = {
        government = theocracy
    }
    servants_of_god = {
        devotion = 1
    }
    by_the_grace_of_god = {
        fire_damage_received = -0.1
    }
    friends_in_high_places = {
        leader_cost = -0.2
    }
    flesh_is_weak = {
        land_morale = 0.1
    }
    alpha_and_omega = {
        enforce_religion_cost = -0.1
        culture_conversion_cost = -0.1
    }
    conviction_of_sin = {
        global_unrest = -2
    }
    martyrs = {
        global_manpower_modifier = 0.15
    }
    ai_will_do = {
        factor = 0.9
        modifier = {
            factor = 0
            has_idea_group = humanist_ideas
        }
    }
}

Indigenous Ideas

indigenous_ideas = {
    category = MIL
    bonus = {
        global_institution_spread = 0.25
    }
    trigger = {
        has_government_attribute = enables_natives_idea_group
    }
    indigenous_bountiful_land = {
        tribal_development_growth = 0.05
        development_cost = -0.05
    }
    indigenous_irregular_warfare = {
        hostile_attrition = 1
    }
    indigenous_constitution = {
        reform_progress_growth = 0.25
    }
    indigenous_braves = {
        land_morale = 0.10
    }
    indigenous_controlled_burns = {
        global_manpower_modifier = 0.2
    }
    indigenous_trade_with_foreigners = {
        idea_cost = -0.1
    }
    indigenous_treaties = {
        province_warscore_cost = -0.2
    }
    ai_will_do = {
        factor = 1.0
    }
}

Odnośnie Policies, przedstawione Idea Groups będą brane pod uwagę jako grupa Aristocratic. Wrócę w przyszłym tygodniu, aby omówić parę ważnych zmian w balansie, które wprowadziliśmy dla Galleys, Marines i innych ważnych rzeczy.

Źródło: EU4 Dev Team