EU4 - Dziennik Twórców - 15 września 2020

Cześć wszystkim! Dzisiaj kontynuujemy temat rdzennych amerykanów, o których pisaliśmy w poprzednim tygodniu. Omówiliśmy wtedy mechaniki migracji oraz to, jakie przejdą zmiany. Oczywiście nie każde plemię Ameryki Północnej będzie chciało zostać wędrownym i owe będzie mogło naturalnie się osiedlić.

Groogy (Game Designer)

Wspominałem wcześniej, że Government Reforms będzie sposobem, aby Amerykanie mogli się reformować na różnych etapach. Łącznie będzie 5 kategorii, co nie wydaje się dużo, ale ich Reform Progres będzie postępował dość wolno. Celem jest, aby przyspieszali jego postęp, stawiając budowle. Przejdźmy więc do dostępnych Government Reforms.

Pierwsze dwa poziomy Government Reforms mają pewne modyfikatory, z czego kilka jest nietypowych. W ramach pierwszopoziomowej reformy Chiefdom możecie wybrać modyfikator Tribal Development Growth. Zwiększa on miesięczny zysk Tribal Development, niezależnie czy jest to plemię osiadłe lub wędrowne (jeszcze dojdziemy, jak przyda się to dla osiadłych). Kolejnym interesującym modyfikatorem jest Oral Tradition z drugopoziomowej reformy dający więcej Reform Progress Growth. Bardzo pomocny, jeżeli chcecie przejść szybko do ostatniej reformy.

Po poziomie drugim reform pojawi się opcja osiedlenia się (jeżeli jesteś wędrującym plemieniem). Pozwoli to na przejęcie całego Tribal Land. aby je dalej rozwijać.

Po etapie osiedlenia, dostaniecie możliwość modernizacji plemienia za pośrednictwem europejskiego sponsora. Przejmiecie formę rządów sponsora i pojawią się wszelkie Institutions, które on posiada. Jeśli jednak wolelibyście uniknąć tej opcji, na następnym poziomie reform sami wybieracie, co chcecie.

Jeżeli jednak uparliście się przez cały ten czas zostać wędrownym plemieniem, macie specjalny wybór zostania nomadami wielkich równin, zasadniczo przyjmując styl życia Komanczów po kontakcie z Europejczykami.

Poniżej jest pełna lista reform. Miejcie na uwadze, że wartości nie są ostateczne i mogą się zmienić!

Reforma bazowa
  • 0.1 Monthly Reform Progress Growth
  • -25% Land Maintenance Modifier
  • -1 Diplomatic Upkeep
  • -50% Institution Spread
Poziom 1
  • Chiefdom Reform: 0.05 Tribal Development Growth
  • Federation Reform: 20% Manpower Modifier
  • Clan Council Reform: -33% Stability Cost modifier
Poziom 2
  • Martial Tradition Reform: 10% Infantry Combat Ability
  • Oral Tradition Reform: 10% Reform Progress Growth
Poziom 3
  • War Band Reform: 15% Land Forcelimit
  • Settle Down Reform: Stops being migratory
Poziom 4
  • Codified Power Reform: -2 National Unrest
  • Trading with Foreigners Reform: Will reform off a European
Poziom 5
  • Become Monarchy
  • Become Republic
  • Become Theocracy
  • Become Horde

Przedyskutujmy budowle. Możecie już je budować jako plemię wędrowne i co ciekawe będą przemieszczać się razem z wami na nowy teren, ale ich główne zastosowania przeznaczone są dla osiadłych plemion, które te będą miały również szerszy wachlarz wyboru konstrukcji. Głównie są to już znane budynki, ale zostały przerobione i dostosowane do nowego stylu gry. W niektórych z nich zobaczycie kilka interesujących efektów, zwiększające przyrost Reform Progress, czy też Tribal Development. Podobnie jak w reformach, przedstawione wartości nie są ostateczne.

Budowle unikalne – 200 dukatów
  • Fortified House: 10 Land Forcelimit
  • Cermonial Pit: -50% Advisor Cost & +0.2 Reform Progress
  • Sweat Lodge: 1 Diplomatic Reputation
Budowle kosztowne – 200 dukatów
  • Palisade: 1 Fort Level
  • Irrigation: 0.05 Tribal Development Growth
Budowle standardowe – 100 dukatów
  • Earthwork: 25% Defensiveness
  • Storehouse: 50% Production Efficiency
  • Longhouse: 0.1 Reform Progress Gain
  • Great Trail: 50% Manpower Modifier
  • Three Sisters Field: 50% Trade Goods Modifier

Wiecie jak zostać osiadłym plemieniem, ale co zrobić, gdy już się nim zostanie? Po osiedleniu wasz Tribal Development z bycia wędrownym straci rację bytu np. nie powoduje już Devastation i nie gwarantuje pasywnego zysku Tribal Development. Zamiast tego musicie irygować swoje bezpośrednie prowincje, aby móc się rozwijać. Chociaż już nie wędrujecie, Tribal Development jest ciągle obecny w waszej stolicy.

Tak będzie, dopóki nie zdecydujecie się osiedlić w jednej z prowincji, która znajduje się w obrębie waszego Tribal land. Dzięki wyborowi będziecie bezpośrednio nią władać i zostanie przeniesione do niej do 10 Developmentu z każdej kategorii. Takie działanie wymaga 50 Diplomatic Monarch Points. Możecie również zwiększyć Development już osiedlonej prowincji, jeżeli chcecie, ale obowiązują te same mechaniki.

Europejczycy nie mogą po prostu skolonizować już osiedlonej prowincji, tak jak mogli to z Tribal Land i jedynym sposobem na uzyskanie kontroli nad nią jest wojna.

To właśnie przez zasiedlanie swoich ziem, podporządkowaniu sobie innych plemion oraz odpieraniu Europejczyków, rośniecie w siłę. Cały czas zmagając się z problemami, wykorzystujecie zasoby w rozwój prowincji, aby ostatecznie móc się zreformować i stworzyć naród, o jakim miało się wizję.

Mam nadzieję, że podobał wam się dzisiejszy dziennik twórców. W następnym tygodniu omówimy nową mechanikę federacji i konfigurację Ameryki Północnej. Do zobaczenia!

Źródło: EU4 Dev Team