CK3 Dziennik Twórców #0 - Wizja

Opublikowany

Czołem przyjaciele!

Jest mi wreszcie niezmiernie miło napisać, nad czym pracowaliśmy od wydania Stellaris (a nawet wcześniej) – oczywiście nad Crusader Kings III! CK3 czerpie wszystkie doświadczenia, które zdobyliśmy, tworząc i ulepszając CK2 przez siedem długich lat – wszystkich rzeczy, których nie mogliśmy w niej robić – i naturalną ewolucję Crusader King. Tak, CK3 to ewolucja, nie rewolucja; jest lepsza w każdym aspekcie, ale nie wpływa na podstawowe wrażenia serii CK. Chcę powiedzieć, że nie przenieśliśmy każdego dodatku i aktualizacji z CK2. Zamiast rozwijać mniej uznane mechaniki, zdecydowaliśmy się pogłębiać te, które będą najbardziej kluczowe dla rozgrywki.

Głównymi założeniami dla Crusader Kings III były:
  • Koncentracja na postaciach: Crusader Kings jednoznacznie i wyraźnie opowiada o poszczególnych postaciach. To sprawia, że CK najlepiej nadaje się do zapadających w pamięciach historii, co czyni, że chcieliśmy wprowadzić postacie we wszystkie ważne mechanizmy rozgrywki (gdzie się tylko dało).
  • Swoboda gracza i postępy: Chcemy zaspokoić wszystkie marzenia graczy, które możemy w rozsądny sposób zrealizować, pozwalając graczom na kształtowanie swoich władców, dziedziców, dynastii, a nawet religii, w które wierzą – choć oczywiście trzeba zmierzyć się z wyzwaniami.
  • Historie graczy: Każde wydarzenia i oskryptowane zawartości powinny dać istotne, mocne i immersyjne wrażenia z symulowanej rozgrywki. W ten sposób gracze będą mogli odbierać i zapamiętywać historie – własne historie, a nie wykreowane przez twórców.
  • Przystępność: Crusader Kings III powinien być przyjazny dla gracza bez ustępstw w ogólnym stopniu złożoności gry i nuty historycznej. Fajnie jest, gdy łatwiej jest się zagłębić w grę, co więcej, wszystkie rzeczy powinny być klarowne, co czym jest, do czego służy i jak sobie z tym poradzić.

Pewnie teraz powiesz: “Super, ale poświęciłem czas na opanowanie CK2, kupiłem wszystkie rozszerzenia, i teraz daje mi to ogromny wybór opcji. Dlaczego powinienem kupić CK3?”

Bardzo dobre pytanie! Tak jak wspomniałem wcześniej, zdecydowaliśmy się na nie przekładanie całej zawartości dostępnej w CK2, więc jeżeli głównie grasz w CK2 dla powiedzmy nomadów lub republik kupieckich (jedyny typ frakcji, który jest dostępny w CK2, ale nie będzie w CK3), możesz być rozczarowany. Prawdopodobnie będą jeszcze inne zawartości, za którymi będą tęsknili gracze, ale w zamian wierzymy, że główna rozrywka będzie sprawiała więcej frajdy i satysfakcji! Aby było jasne, CK3 będzie znacznie większe, niż CK2 w momencie jego wydania.

Wiem, że ten dziennik twórców był skromny w detale, ale nie rozpaczajcie – będą one ujawnione w następnych miesiącach!

1 Crusader Kings III Dev Team

Autor
Kategorie Crusader Kings III, Dev Diary