Stellaris Dziennik Twórców #158 - Przeróbka Systemu Federacji

Opublikowany

Cześć wszystkim!

Wspaniale było ujawnić podczas PDXCON nad czym pracowaliśmy, a dzisiaj wracamy z kolejnym dziennikiem twórców, w którym zgłębimy się w detale modernizacji systemu federacji.

Zrzuty ekranu jeszcze zawierają elementy, które są nadal w trakcie prac, takie jak korzyści federacji, które wszystkie używają tego samego szablonu zastępczego. Ilość i efekty również nie są ostatecznie zatwierdzone.

Rodzaje Federacji

Tak jak wspomnieliśmy podczas PDXCON, federacje będą dostępne w różnych formach. Każdy rodzaj federacji będzie miał unikalny efekt pasywny, jak i korzyści federacji będą odblokowywane wraz ze wzrostem jego poziomu.


Niektóre rodzaje federacji mają wymagania dotyczące jego utworzenia, w zależności od imperium, jakie wybraliśmy, ale nie ma ograniczeń kto może do nich dołączyć (wyjątkiem są imperia zbójeckie i wewnętrzna doskonałość). Tak, to znaczy, że Plugawi Barbarzyńcy oraz Syndykat Przestępczy nie będą już samotni.

Unia Galaktyczna

Będzie to bardziej ogólny rodzaj federacji, który będzie mógł być założony przez większą część imperiów. Federacja ta ułatwia współpracę z imperiami, ponieważ różnice etyczne będą miały mniejszy negatywny impakt na utrzymanie spójności. Ten rodzaj federacji będzie dostępny dla wszystkich w darmowej aktualizacji.


Wiele bonusów dla floty!

Sojusz Wojenny

Ten rodzaj federacji skupia się na posiadaniu jak największej i najpotężniejszej floty. Tylko militaryści mogą zaproponować utworzenie tej federacji.


Darmowe i automatyczne porozumienie badawcze!


Kooperacja Badawcza

Imperia, które wolą współpracować w osiągnięciu potęgi technologicznej, powinni razem dołączyć do Kooperacji Badawczej. Tylko materialiści mogą zaproponować jej utworzenie.


Nowa polityka handlu!​

Liga Kupiecka

Jeżeli wartość handlu jest dla ciebie priorytetem, dołączenie do Ligi kupieckiej jest prawdopodobnie bardzo dobrym wyborem. Liga kupiecka otrzymuje dostęp do nowej polityki handlu, która łączy bonusy ze wszystkich innych polityk handlu. Imperium musi być Megakorporacją lub mieć ustrój Gildii Kupieckiej, aby zaproponować stworzenie tego rodzaju federacji.


Wiedziałeś, że istnieje geneza, która pozwala Ci grać jako przewodniczący Hegemonii?​

Hegemonia

Ten rodzaj federacji opiera się na jednym najsilniejszym członku federacji. Jej lider otrzymuje większość bonusów, ale dla reszty członków również są dosyć mocne. Tylko autorytarne imperia mogą zaproponować utworzenie Hegemonii.

Korzyści Federacji

Federacje otrzymują dostęp do nowych korzyści z kolejnymi poziomami. Korzyści, które otrzymamy zależą również od rodzaju federacji, którą wybraliśmy. Są zazwyczaj dwie korzyści, które dają bonusy dla wszystkich członków oraz jedna dodatkowa korzyść dla jej lidera. Wyjątkiem jest Hegemonia, która zamienia wartości: dwie korzyści dla lidera i jedna dla reszty członków (która w tym przypadku nie daje korzyści liderowi!).


Korzyść członka Hegemonii.​


Przewodniczący otrzymuje dodatkowego wysłannika.​

Z każdym nowym poziomem federacji, otrzymamy dostęp do 3 nowych korzyści.

Awansowanie i Spójność

Aby zdobyć potrzebne doświadczenie, federacja musi mieć pozytywny współczynnik spójności. Ilość doświadczenia, które federacja otrzymuje (lub traci!) co miesiąc, uzależnione jest od wartości spójności, którego przedział mieści się od -100 do +100.

Jest wiele rzeczy, które wpływają negatywnie każdego miesiąca na spójność, takie jak ilość członków, różnorodne lub wykluczające się etyki. Członkowie federacji mogą temu przeciwdziałać, przypisując wysłanników do federacji, którzy zwiększają miesięczną spójność.

Gdy spójność osiągnie maksymalną wartość +100, federacja zacznie otrzymywać +10 punktów doświadczenia co miesiąc. Jeżeli federacja traci doświadczenie i traci poziom, traci również po paru miesiącach dostęp do korzyści, które były odblokowane na danym poziomie.

Prawa Federacyjne

Federacje mają możliwość dostosowywania niektórych aspektów prawa. W niektórych przypadkach, rodzaje federacji mają również dostęp do różnych praw w zależności od składowych czynników. Kooperacja Badawcza nigdy nie może mieć najwyższego wkładu we flotę oraz wymaga lepszej centralizacji, aby ją powiększyć.

Każdy rodzaj federacji zaczyna z pewnym zestawem domyślnych praw.


Jest wiele praw, które ustalają pewne zasady dla federacji.

Centralizacja

Wiele praw federacji wymaga wysokiego stopnia centralizacji. Aby zwiększyć centralizację, federacja musi awansować na kolejny poziom. W obecnej rzeczywistości centralizacja determinuje tylko, które prawa są zablokowane.

Zwiększanie centralizacji nie zawsze jest łatwe, ponieważ ma również negatywny wpływ na Spójność. Znaczy to, że więcej wysłanników będzie trzeba przypisać do federacji, aby sprostać utrzymaniu spójności na odpowiednim poziomie.

Głównym powodem zwiększania centralizacji jest odblokowywanie nowych praw.


Unie galaktyczne wymagają średniej centralizacji, aby mieć 20% udziałów floty.​

Udział Floty

Większość federacji na początku nie będzie miała możliwości budowania floty federacji, ponieważ i udział floty na starcie wynosi “Nic”. Wyjątkiem są Sojusze Wojenne i Hegemonie, które zaczynają z niskim udziałem floty. Sojusz Wojenny jest również w stanie zmienić prawo udziału floty na “Wysoki” tak szybko, jak osiągnie ona średnią centralizację.


Większość pozostałych praw nie jest wcześniej widoczna.​

Rodzaje sukcesji

Tak jak widzieliśmy na poprzednich zrzutach ekranów, jest wiele różnych opcji, w jaki sposób federacje mogą decydować, kto zostanie przewodniczącym. Najsilniejsze jest imperium, które ma najsilniejszą ekonomię. Waga dyplomatyczna to imperium, które ma największą wagę dyplomatyczną (rozmawialiśmy o tym podczas PDXCON, ale więcej o tym później). Rotacja zmieni przewodniczącego. Zostanie on wybrany losowo z losowego członka federacji. Kwestionowanie sukcesji pozwoli wybrać rodzaj kwestionowania dla federacji.


Być może następnym razem będziemy mieli wystarczająco dużo przebudzonych psionicznie populacji…​

Obecnie są dwa różne rodzaje kwestionowania przewodniczącego federacji:
Bitwa Psioniczna pozwala psionicznym populacjom walczyć o to, które imperium powinno zostać liderem.
Arena Walk pozwala władcom konkurujących imperiów na rozstrzygnięcie sporu. Pewne cechy dla władcy (gatunku i osoby) będą wpływać, jak duże szanse ma władca na zwycięstwo. Wybraniec będzie oczywiście bardzo trudny do pokonania.

——

To wszystko na ten weekend. Mamy nadzieję, że przetrwaliście tę dawkę informacji! Zdajemy sobie sprawę z tego, że jest wiele innych detali, które moglibyśmy zdradzić, ale obecne powinny wyjaśnić najważniejsze rzeczy.

W następnym tygodniu będziemy rozmawiać o Galaktycznej Społeczności, Uchwałach i więcej!

1 Stellaris Dev Team

Autor
Kategorie Stellaris, Dev Diary